annelies-en-henri-katharenroute.reismee.nl

11 juli Gray - Auxonne

Het zou weer heet worden, dan maar vroeger op staan. Na de ochtend plas lagen we om kwart over zes beiden op ons platte thermarest matjes onze MacKenzie loefeningen te doen. Los van de tussenstops om de hongerklop tegen te gaan, hadden we ons na 30 km verheugd op de lunch in Heuilly sur Saône. Ook hier echter heeft de ontvolking toe geslagen. De voorzieningen waren nog zichtbaar, maar wel gesloten. Dus geen biertje vooraf, maar wel: stokbrood, kaas en worst, restant pizza, 4 puddinkjes en sinaasappelsap.

Dankzij de wind en ruisende populieren werd het toch een draaglijke tocht. Ook mag niet onvermeld gelaten worden dat wij tijdens een drinkpauze ingehaald werden door het reeds eerder gememoreerde senioren echtpaar. Laat het per toeval nu zo zijn dat de overigens zeer aimabele vrouw van het echtpaar net als Anqnelies een “ze hield niet op met luisteren” type is. Desondanks stond de tent om half zeven.

Gerda

Op de fiets is toch een hele andere belevenis dan op de motor. Wij zijn gisteren teruggekomen uit de Vogezen. Prachtige toertochten gemaakt en ook op de motor vriendelijke fransen ontmoet die je een alternatieve route wijzen wanneer, de te volgen route, afgesloten is. Het vinden van een lunchgelegenheid blijft ook op de motor een uitdaging. Heel veel fietsplezier nog Henri & Annelies.